mandag den 23. maj 2011

Politi, præster og Jehovas Vidnere

Hejsa familie!

Hvor er det fedt at Bror Jensen kommer her!!! Det bliver da for vildt! - så er vi fire danskere i missionen på samme tid!! JAAAA!! DENMARK INVADES!!! Det er for sejt!! måske kommer jeg til at træne ham?! Neeej.. det tror jeg nu ikke.. men det kunne da være sejt!!

Denne uge har været rigtig god! - her er en dejlig dag vi havde sidste uge ):

Ok.. så om morgenen tager vi som sædvanlig til Syntagma (det betyder grundloven by the way og er en stor plads overfor deres folketing).
Det går godt indtil to politifolk kommer over til os og siger at det vi gør ikke er lovligt.
Da vi ikke havde vores advokats nummer giver de os valget om at  skrubbe af eller blive taget med, men da min kammerat ældste Leit havde ikke lyst til en fængselsoplevelse, gik vi (øv!) ;) da vi så kommer tilbage senere den dag, kommer en Jehovas vidne op til os og snakker med os. Som vi står der og snakker kommer en Græsk-ortodoks præst fra den anden side hen til os og begynder at råbe af os - at vi ikke har nogen autoritet eller ret til at gære hvad vi gær, og at landets love ikke er nok - vi må bringe det for ærkebiskoppen, hvis vi vil have lov til at gøre det vi gør!
 Jeg forsøgte at give ham et kort med vores nummer, og sagde til ham. at han bare kunne ringe og snakke mere med os om det, hvis han havde nogen spørgsmål om hvad vi laver.. da han ikke ville det, og bare råbte videre, foreslog jeg ham, at han kunne give den til ærkebiskoppen, og så kunne han jo ringe til os selv.. det ville han heller ikke, og så gik han.. Så begyndte Jehovas vidnet at snakke om, hvordan den ortodokse kirke er babylon, indtil at der kom to af vorer egne kirkemedlemmer forbi! så gik han.. senere mødte vi en muslim, som havde konverteret til kristendommen, han ville dog ikke lære mere om vores tro, men priste højlydt Herren med hallelujah lige der på åben gade.. Senere mødte vi igen to medlemmer fra vores kirke!
..Hvilken dag!  - Og så så vi Karate Kid (den gamle udgave) til unge voksne arrangement i kirken om aftenen - sikke en sej film!! Jeg elsker den gamle mand!! Jeg grinede SÅ HØJT hele vejen igennem!!

Ok.. nok for idag..

Jeg er ked af at høre det om Bent og Ingers søn.. sørgeligt når det sker!

---------------------------

Så mange oplevelser, og så kort tid til at skrive!!

Ha det godt alle sammen!


Syntagma pladsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar