mandag den 15. november 2010

Udfordringen ved den Græsk Ortodokse Kirkes magt.


Uddrag af denne uges email sendt til lillebror Mads

------------------------------------------

Hey Mads! :) 

Jeg håber du har det godt! Jeg har det rigtig godt! - nu rekord for mig idag med armbøjningerne - 42 i træk som det sidste af fem sæt, så: 17+27+23+23+42 = 132 armbøjninger! :D
Jeg har det rigtig godt! Vi havde missionspræsidenten oppe i weekenden for interviews og "speciel træning" og det var rigtig godt! Han tog også de breve med til os som var kommet til Athen efter vi tog afsted til Tessalonika! - jeg har ikke fået post her i tre uger, men han havde så lige fem breve med!! Fantastisk så glade breve kan gøre missionærer! xD

Vi arbejder rigtig hårdt! Jeg elsker det!! Og vi høster så sandelig også lønnen af det! - 103 Mormons Bøger givet ud af vores lille distrikt til gode mennesker, med vore vidnesbyrd, forklaring og opfordring til at bede om det!!

Hvad de familier jeg skrev til jer om sidste uge angår - som vi bad en del for og fastede for -  blev de endnu en af de samme historier som vi hører så tit her i Grækenland - deres papa (græsk-ortodokse præst) snakkede med dem, skældte dem ud, tog deres Mormons Bøger fra dem, og fortalte dem, at hvis vi kom igen skulle de bede os gå og aldrig komme igen! Det er uhyggeligt saa stor magt den Græsk-ortodokse kirke  har hernede!! De styrer simpelthen det hele! - Folket, staten, ja de ejer endda omkring 60% af Grækenlands banker! Da vi kom hjem den aften gik jeg frem og tilbage i lejligheden ca to timer, mens min kammerat sad i en sofa ude på altanen. Begge af os tænkte over hvad vi dog skal gøre ved det.. Vi er begyndt at finde på nogle ideer, men nu må vi se ;)

Jeg elsker virkelig Tessalonika!! Det er så fantastisk en by, og vores missionær distrikt er så fantastisk!! :D
Jeg elsker dig Brormand! - hver gang jeg hører noget nyt om din vægtløftning eller din missionærindsats, må jeg hen og prale over dig til de andre missionærer ;D
Glæder mig til det bliver Jul (der er jo ikke så længe til, og her går tiden stærkt!), så jeg kan ringe og snakke med dig (og de andre)! ;)
Kærlig hilsen,
din bror, 


Ældste Held :)
-----------------------------------------------------------------------

Her er billeder af missionærerne i distriktet i Thessalonika. Klik på billedet for at forstørre. Emil står i midten i nederste højre billede.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar