mandag den 29. november 2010

Nyder det i Tesseloniki

Uddrag fra brev til lillebror Mads

----------------------------------
JEG ELSKER GRÆKENLAND!!!! Grenen her er så lille, men den kærlighed og det sammenhold de viser er SÅ STORT ET EKSEMPEL for mig!!
Du må lige takke Mor for pakken! - rigtig mange missionærer har altid den selv samme billedbog i deres tasker fordi den er Så GOD til undervisning - specielt nu når det er et fremmed sprog, så det har jeg også nu! ;D Og jeg blev også RIGTIG glad for opvaskebørsten! Den har jeg ønsket mig længe! :D

                                                   Billedbogen,   gospel arts book.

Denne uge var så fantastisk!! Vi har arbejdet SÅ HÅRDT de sidste mange uger, og nu er vi i sandhed begyndt at høste frugten af vores arbejde!! Vi er begyndt at have flere folk at undervise! Søstrene i vores distrikt har en dåbsdato nu!! (Alle i vores distrikt er Så FANTASTISKE!!! Jeg elsker dem alle SÅ HØJT!!!) I går var der to personer som bare tilfældigt gik op til os og spurgte "hvem er det nu i er igen?" og efter at vi svarede sagde de "Nå ja det er rigtigt! Jeg har jeres bog derhjemme, jeg har læst lidt i den!" og så fik vi en god snak! Og de andre missionærer her oplever det samme!! Hvor er det dog fantastisk at opleve at nogle af de frø vi planter her begynder at slå rod!!   (se sidste blogindlæg om uddelingen af 300 Mormons bøger)
Og så var der jo 'Thanksgiving' i torsdags, så vi mødtes alle missionærerne her på en nudel-restuerant! Det var så fedt! (Og vores missionærægtepar - Ældste og Søster Shout - betalte! De er SÅ FANTASTISKE! jeg elsker dem så meget!! - Ældste Shout er så sej! Han kender apostle, har været missionspræsident op til flere gange og har også skrevet nogle kirkebøger!)

Der sker så meget godt!! Idag var Jentzsch og jeg på museum med søstrene, og bagefter spiste vi is sammen. De er så seje de to søstre! Desvære kunne de to andre ældster og the Shouts ikke komme med idag.. det var et museum for Byzantinsk kultur! (onkel Kenlen ville have elsket det!!)
                                          Fra Byzantisk museum

Jeg udvikler mig SÅ meget for hver dag der går! Jeg elsker det, og jeg glæder mig allerede til at komme hjem og dele det hele med dig og de andre!! Men jeg elsker det også så meget at jeg ikke vil hjem overhovedet!! At tænke på at 1/4 af min mission allerede er gået er så forfærdeligt!! - Jeg har snart været ude et halvt år!! D: D:
Det går staedig meget langsomt med det græske, men det kommer - "nothing worthwhile comes easely" ;)
Jeg vil bede for dig brormand, at du kan klare den rekord!  (Mads mangler 2 kg i stød før årsskiftet for at sætte dansk rekord for ungdom i vægtløftningsdisciplinen stød) Selv satte jeg en ny personlig rekord med over 250 armbøjninger på en morgen (af 8 sæt)!

                                                        Mads 127 kg
                                                     
Sejt med sneen i har fået i Danmark! - Her er det vi kun lige begyndt at gå med jakkesæt, men idag var det dog så varmt at vi igen måtte finde de kortærmede skjorter frem ;)
Hver tirsdag tager ældste Jentzsch, jeg og Søstrene ud på en gård langt udenfor byen, hvor vi har en undersøger, og gør tjeneste! JEG ELSKER DET!! - de andre kalder mig for "Elder super Held" (o: nu fordi jeg altid løber rundt og arbejder 100% så meget som absolut muligt.., men det er bare fordi jeg ELSKER arbejdet der!! Når jeg kommer hjem igen skal der sandelig plantes på gården!!! - idag købte jeg et par af de der bonde/maler/håndværkerbukser og en ternet skjorte, så jeg rigtig kan føle mig som en bonderøv når vi er der!! - og så jeg ikke ødelægger mit gode tøj mere end jeg allerede har gjort :S
Nå men jeg må desværre slutte nu.. Jeg elsker dig min bror! Og jeg elsker jeg alle sammen!
Evangeliet er sandt, og kirken er i sandhed Guds rige her på jord - mit vidnesbyrd vokser dag for dag!! - både når livet er hårdt og når der er fantastisk!

Kærlig hilsen, 

Ældste Held


                                          Byzantiske imperium år 1025

Ingen kommentarer:

Send en kommentar