fredag den 15. oktober 2010

Potluck dinner og 3 dåbsdatoer.

Udpluk fra brev sendt hjem til familien. Det skrevet i kursiv i parentes er blogmesterens forklarende kommentarer.

---------------------

Seje ting fra denne uge:


Vi har stadig ikke så god succes i vores område.. Men det er ved at vende !! - i forrige uge fandt vi tre nye undersøgere (afrikanere), og denne uge fik de alle tre dåbsdatoer!! Temmelig sejt at vi fik hele tre dåbsdatoer på en uge - de er dog alle til efter næste forflyttelse, så jeg er måske ikke mere her i Athen til den tid..

Igår havde vi hvad vi kalder pot-luck (alle ELSKER pot-luck sunday!!!). Det er en fast tradition som finder sted en gang om måneden. Alle bringer noget mad med i kirke og efter kirke bliver kirkesalen lynhurtigt ryddet og borde bliver sat op, og så spiser alle frokost sammen! Det er så hyggeligt! - alle bliver indtil alle er mætte (ingen stikker af før det er over).
Halvejs gennem finder nogle af de unge piger mikrofonen frem og så synger vi alle fødselsdagssang for alle som har fødselsdag i den måned! Og bagefter bliver stort set ALLE og rydder op og gør rent!
Det er utroligt at se hvor godt et samarbejde der er i det (når man er vant til hjemmefra, at det er de samme som altid bliver og rydder op efter ALLE til sidst! - Jeg siger dig far at med mindre der gøres noget ved den indstilling, dør menigheden ned den dag, at de der altid gør arbejdet flytter eller går bort, men her er kirkesalen ryddet igen og rengjort på ingen tid (eftersom det sker hver måned og alle hjælper til, er medlemmerne her kommet ind i god rutine og et super samarbejde, som gør at alt bare kører derudaf under oprydning og rengøring!). Det er måske en tradition som kan overvejes derhjemme? - det styrker virkelig menighedens fælleskab og er fantastisk at bringe undersøgere, venner og familie med til!

I denne weekend var der Grækenlands første UV-konference for kirken!! (UV = unge voksne mellem 18 og 30 år)
Jeg havde desvære ikke mulighed for at komme med, men lige efter det sluttede var jeg i kirken. Det seje var at der havde været en generalautoritet og holde foredrag der (Ældste Fingerle fra det tredje halvfjerdsernes kvorum), (generalautoritet = ledende medarbejder i kirken, som regel på internationalt niveau) og han var der stadig! Så ham fik jeg også hilst på (som alle andre tyskere kunne han godt lide mit efternavn - det hører jeg ofte for fra de andre tyske missionærer - så siger de "My Held" or "Held of the day" og særligt efter hospitalet sagde de "You are such a Held!" Haha!! - Held meaning Hero in german! (eller en helt på dansk) , endnu sejere var at han kom med os til Mars-hill (den berømte bakke hvor apostlen Paulus i det Nye Testamente prædikede for grækerne) søndag aften til et farvelmøde de for en missionær som havde afsluttet sin mission og skulle hjem. Der tog han fat i mig og udtrykte sin respekt og begejstring for min "boldness at the hospital!" (frimodighed på hospitalet) Hvordan han havde hørt om det aner jeg ikke, men det er hvert fald ikke hver dag jeg får sådan en besked af en generalautoritet! ;D

Idag havde vi en supergod tid sammen alle os missionærer her i Athen, med at fejre ældste Kings fødselsdag! Vi spillede ultimate frisbee i en park (hans favorit sport!) og så spiste vi alle pizza!

kærlig hilsen

Ældste Held

Ingen kommentarer:

Send en kommentar