mandag den 4. oktober 2010

Dåbsvidne til Steve og konference

Det der står med kursiv er blogmesterens forklarende tilføjelser).
-----------------------------------------------------------------------------

HEJ ALLE SAMMEN!!!!! :D     (sendt til familen derhjemme)


Igen tusind tak for alt det i sendte mig!! - Jeg glæder mig til dit postkort fra Barcelona Sofie ;) Jeg forklarede lige de andre missionærer, hvordan det bare er så typisk min familie hvad i sendte mig - et par gode bøger fra min Far, som enten gør mig klogere eller stærkere, (Emil fik en kirkerelateret bog, og en bog om hvordan man træner til at lave 100 armbøjninger non-stop) godter fra min Mor (urte-te, chokolade o.lign)  og så et eller andet sejt tjekket tøj fra lillebror! (tak for slipset Mads! Det var super sejt! - alle de andre missionærer er misundlige hver gang de ser det!) ;D

Denne uge har været rigtig god selvom det stadig har irriteret mig grænseløst at jeg SKULLE tage de pauser og alt det, selvom jeg godt vidste at jeg havde brug for dem..

Der var dåb igen i lørdags - jeg var vidne til den  (ved dåb er der to der virker som officielle vidner til den religiøse handling)- Det var en ung mand, som jeg faktisk fandt, men han boede ikke i mit område så vi gav ham til et andet par ældster. Det var så fantastisk! Lige sådan et medlem kirken i Grækenland har brug for!!

Og så var der selvfølgelig generalkonferencen! Her holder de også nadvermøde på konference søndagen (men uden taler eller noget - kun bekendtgørelser, sange, bønner og nadveren, og så tager folk hjem om morgenen på konferencedagen.  Det er meget rart.
(konferencen kan følges hjemmefra via internettet. Konferencen holdes i Utah i USA. Se link forneden for mere info),

Min træner (Den missionær Emil er sammen med og som sætter ham ind i arbejdet) var oppe hele natten i nat for at oversætte nogle af talerne til græsk! Han er SAA dygtig!!

Vores område er dog stadig temmeligt dødt.. vi har ikke rigtig nogen undersøgere (folk der bliver undervist af missionærerne) så vi brugte det meste af sidste uge på at banke på døre, ringe klokker og kontakte folk på gaden.. Og vi fik nogle rigtig gode kontakter, så jeg håber det vil gå godt med dem den kommende uge!! :D

Jeg har "the time of my life" her! Det er så fantastisk at være missionær!!

Jeg bliver tit brugt til at undervise i distrikts møderne nu (ugentlig møde for missionærerne i området), og missionærerne giver mig altid en MASSE ros efter jeg har undervist dem! Jeg tror det er fordi jeg ser mange af tingene i missions arbejdet fra en lidt anden vinkel end de fleste af missionærerne - mest de negative ting ser jeg ikke som så store problemer, som mange andre, og det er de meget glade for at høre!

Jeg elsker jer alle sammen! Tak for billederne! - hvor er det lille udhus dog blevet flot!! Og super sejt med havehønsene!



Kærlig hilsen ældste Held!
 
 
ang. generalkonference

http://mormon.dk/?mod=artikel&id=1945


(Her er foto af Steve og de to missionærer der har undervist ham).
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar