mandag den 13. september 2010

Jagtet på den gode måde (o:

Lidt fra email som Emil sendte til sin far mandag d. 13 sept. Med lidt forklaring nederst specielt for dem der ikke er så kendt med missionær sprog. (Emil er fuld opmærksom på at dele af hans breve kommer på bloggen).
-------------------------------------------------------------------------------


Den sidste uge har været både hård og vidunderlig!

Jeg arbejdede med Ældste Stulen fra Sverige et døgn i sidste uge i hans område! Det var fantastisk! 
Han lærte mig SÅ MEGET!! Og vi havde så meget succes!! - Der var hele to personer som rent faktisk løb efter os, stoppede os og bad om at høre om kirken!! - en rumæner og en halv græker halv amerikaner, som havde levet det meste af sit liv i Amerika, og havde venner i kirken der. Han er 25 år og har den mest fantastiske personlighed!! 
Men i vores eget område går det ikke så godt.. vi skulle have vores første dåb på lørdag, men nu har han gjort noget meget dumt og vi har foreløbig udsat dåben.


Men alt i alt går det godt i missionen! - i Athen har vi en dåb hver lørdag fra næste lørdag og to måneder frem! - lige før denne fremgang følte vi alle at der snart skulle ske noget STORT i Grækenland, og nu ser vi fremgang på en måde som ikke er set i mange mange år her! 
Min missionær kammerat hedder ældste Jientszch (staves nogenlunde sådan..) han er fra Tyskland og er alletiders.

Jeg har forresten ændret min mening angående noget, der er så meget her jeg gerne vil dele med jer og fortælle jer om og vise jer! Så hvis dig og Mor får mulighed, ville det glæde mig meget hvis i om to år ville komme og hente mig!



kærlig hilsen


Ældste Emil Held
---------------------------------------------------------------


Forklaring: Missionærernes primære opgave er at undervise interesserede om kirkens tro og lære. De der ønsker at tilslutte sig kirken, gør det ved at blive døbt. Derfor vil talen om dåb være et gennemgående element i missionærarbejdet.


Ang. at der skulle ske noget STORT i Grækenland. Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har få medlemmer i Grækenland og langsom vækst. Der er ca 250 kirkegængere fordelt på 5 menigheder. Det store for missionærene ville være en øget vækst og flere medlemmer.


Ang. Emils ændrede mening. Før han tog afsted mente han ikke, at der var grund til at blive hentet af mor og far (o:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar