mandag den 7. november 2011

Jeg kunne have lyst til at arbejde og tjene her for evigt!

Jeg elsker at arbejde i denne menighed! (Larnaca, Cypern)
Medlemmerne elsker at arbejde med os og give os henvisninger.
De er meget villige til at undervise sammen med os, og siger at det ikke er til ulejlighed for dem, når vi ringer og spørger om de kan hjælpe os.
Men hvordan kan det ikke være til ulejlighed, når et nyt ægtepar kører langt 3 dage i træk, for at komme ind til kirken og undervise sammen med os?
Eller når et medlem efter mange afslag, endelig har en ven der gerne vil høre missionærlektierne.
Eller når den nedslidte midaldrende Angelo fra Bulgarien, der blev døbt for kun 2 uger siden, kommer lige fra arbejde uden at have været hjemme og spise, med røde øjne der løber i vand, kløende hud og brandsår på maven, fordi han ikke har ordentlig sikkerhedsudstyr i sit job som svejser, for sammen med os at undervise hans 18 årige kammerat, der gerne vil døbes i slutningen af november.
Eller cyprioten Elena, der også blev døbt for kun 2 uger siden, som sammen med os underviser en cypriotisk familie. Sidst vi underviste, havde faren i familien spørgsmål om, hvorfor der er så mange religioner, og Elena fandt nogle skriftsteder i Alma i Mormons bog, som min kammerat og jeg ikke engang var opmærksomme på, og gennemgik dem med ham, og bar et stærkt vidnesbyrd, så faren blev helt stille og sad med tårer i øjnene.

Vi får så meget støtte fra medlemmerne her. Jeg er ydmyg og rørt over deres ofre. Mange vil undervise med os, andre introducerer os konstant til nye venner. Jeg føler mig ført tilbage til kirkens første dage, omgivet af pionerer.

Jeg kunne have lyst til at arbejde og tjene blandt disse medlemmer for evigt.

kærlig hilsen
ældste Emil Held


Få et års gratis gave abonnement på kirkens månedlige blad Liahona på dansk. Artikler, budskaber, nyheder, oplevelser. Skriv til staupudevej@gmail.com , kun gratis for nye abonnenter. 


Se prøvenummer her:  http://mormon.dk/data/tidsskrift/liahona/2011/liahona_2011_03.pdf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar