lørdag den 27. august 2011

Gode oplevelser ved at banke på døre.

Uddrag af brev til Sofie

-------------------

Kære lillesøster   (o:

Jeg havde nogle rigtig gode oplevelser i sidste uge!

Vi var ude og banke på døre. Det var meget mørkt for det var lidt sent om aftenene (ca. halv ni tror jeg).
Alt arbejdede imod os, der var ikke andet end gale hunde hjemme.
Pludselig begyndte en bil at følge efter os og lyse med de lange lygter på os! I begyndelsen var det rart med noget lys, men vi blev snart klar over, at de ikke mente det godt..
Da vi kom op til bilen, sagde han at vi skulle gå hjem, og at hvis det havde været hans hus vi bankede på når det var mørkt, ville han skyde os i benene, fordi vi ligner tyve... Whatever!
Selvfølgelig gik vi ikke hjem. Når omstændighederne er sådan, må jeg indrømme, så bliver jeg endnu mere bestemt og stædig i mit arbejde  :o)
Så vi fortsatte. Vi kom til en stor bygning med mange lejligheder, hvilket var rart, for så var der lys, og ingen hunde der lurede i baghaven.  x)
Vi begyndte at banke på dørene. Den første åbnede og en søvnig mand svarede, at han ikke var interesseret, men han tog dog imod vores pjece. Vi fortsatte men uden succes, med kun nogle få og sure svar.
Vi forsatte til næste opgang og begyndte der, da pludselig den unge mand fra første dør kom løbende efter os og sagde: "Undskyld, jeg var lige vågnet, så jeg forstod ikke helt hvad i ville?"
Vi forklarede ham hvem vi var og hvad vi lavede. Han inviterede os tilbage til hans lejlighed, hvor vi underviste ham i vores budskab og det var fantastisk positivt!  Det var en af de bedste oplevelser på min mission  :D

Dagen efter forsøgte vi at kontakte en mand, vi mødte for nogle uger siden. Manden som svarede døren var ikke ham vi søgte, men han var positiv og nu har vi en ny familie at undervise!
FANTASTISK!!!   :D  :D  :D

kærlig hilsen

ældste Held
----------------------

Vælger missionærer selv hvilket land de vil til? Se svaret her: http://mormonkirken.dk/896/vaelger-mormonmissionaerer-selv-hvor-de-vil-pa-mission


Ingen kommentarer:

Send en kommentar