tirsdag den 13. juli 2010

Her er første email fra Emil på sprogskole i USA

Jeg har kopieret et par afsnit fra Emils første brev til familien i DK. Det skrevet i parentes er mine tillæg/ordforklaringer:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er virkelig fantastisk at vaere her! Aanden er saa staerk her og hele vores gren er saa seje nogle personer! vi er blevet rigtig gode venner alle sammen! Jeg er ogsaa begyndt at blive staerkere, for vi har en times idraet paa programmet naesten hver dag. For det meste spiller vi fodbold - saa jeg er lidt oem i benene det meste af tiden,
( gren = den gruppe missionærer han er sammen med på sprogskolen)

(Om det græske skriver han):

Jeg har laert alle bogstaverne at kende og de forskellige sammensaetninger af bogstaver som laver nye lyde istedet for dem de normalt laver, og saa forstaar jeg ogsaa en del af grammatikken.


Idag er vores foerste p-dag. Fremover vil vi have p-dag hver torsdag. Vi kan kun tjekke mail paa p-dagene og vi har kun 25 min. til at laese og besvare dem, saa jeg kan lidt bedre lide brevene som kommer i loebet af ugen. Indtil nu har jeg faaet to postkort fra farmor, et brev fra Elm og et brev fra Anna Mathiesen. Jeg kan modtage og laese breve hver dag men dem kan jeg ogsaa kun skrive tilbage paa paa p-dagene.
(p-dag er en delvis fridag til at ordne forskellige ting såsom at skrive breve)

De har forresten forrtalt os at vi kun får 9 uger paa MTC. Vi rejser til Graekenland d. 30. august.

Jeg elsker jer alle, men savner jer ikke.. x)

Kaerlig hilsen Aeldste Held.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar